„Gwarancja Jakości QAFP” – ruszyła nowa kampania informacyjna na rzecz wysokiej jakości wieprzowiny i wędlin QAFP.

W lutym br. rozpoczęła się szeroko zakrojona kampania na rzecz wędlin i kulinarnego mięsa wieprzowego certyfikowanych znakiem QAFP. Program ten potrwa trzy lata, tj. do 3 lutego 2017 r.

W jego trakcie odbywać się będą warsztaty kulinarne, konkursy, prowadzone będą również działania reklamowe, w ramach których kampania obecna będzie na billboardach, w spotach kinowych, telewizji, prasie i Internecie. Pierwsze aktywności można zaobserwować już w maju. Łączna wartość kampanii to prawie 3 mln euro i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, budżetu krajowego 
oraz Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Kampania „Gwarancja Jakości QAFP” dotyczy kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin certyfikowanych w ramach Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products). Jej celem jest popularyzacja wysokiej jakości ww. produktów wśród konsumentów indywidualnych – osób zainteresowanych gotowaniem i zwracających uwagę na jakość oraz profesjonalistów zajmujących się gastronomią. – Chcemy nauczyć Polaków tego, jak wygląda, pachnie i smakuje wędlina i mięso wysokiej jakości. Tak, aby mogli świadomie dokonywać wyborów. QAFP jest systemem gwarantowanej jakości. Oznacza to, że produkcja mięsa i wędlin jest ściśle kontrolowana na każdym etapie – od doboru ras zwierząt, przez ich żywienie, warunki transportu, ubój, selekcję mięsa, aż po warunki przechowywania 
w sklepie – mówi Wiesław Różański, prezes UPEMI – Choć wieprzowina jest jednym z najczęściej spożywanych w Polsce mięs, a konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na to, co jedzą, wiedza 
na temat jakości mięsa wieprzowego i wędlin nie jest powszechna. Chcemy to zmienić za pomocą naszej kampanii.

Kampania ta ma charakter informacyjny i jej zadaniem jest: informowanie o krajowym systemie jakości QAFP, zasadach produkcji kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin wytwarzanych 
w systemie QAFP oraz prezentacja walorów jakościowych produktów objętych programem.

Program skierowany jest do trzech grup docelowych:

  • Konsumentów;
  • Przedstawicieli HoReCa;
  • Dziennikarzy i liderów opinii.

Wśród zaplanowanych w ramach kampanii działań realizowane będą m.in.:

  • Warsztaty kulinarne dla grupy HoReCa,
  • Warsztaty kulinarne dla konsumentów w ramach akcji „Gotuj z nami”,
  • Konkursy kulinarne na stronie internetowej programu;
  • Konkursy kulinarne dla blogerów pt. „Bloguj z QAFP”,
  • Konferencje prasowe,
  • Kampania spotowa w kinach,
  • Kampania w mediach obejmująca między innymi outdoor, TV i Internet.

Na stworzonej w ramach projektu stronie www.qafp.pl/dobrywybor regularnie pojawiają się przepisy kulinarne oraz porady dotyczące tego jak wybierać, przyrządzać i przechowywać mięso. QAFP zawitało także do kin, gdzie zobaczyć można spot pt.„Wieprzowina w roli głównej”. Działania medialne w ramach kampanii rozpoczęły się 5 maja br.

Zobacz także

Pokaż więcej